Home / Støtte

DeltaPix-support

Først nogle grundlæggende tjek – måske er problemet let at løse.

Vores generelle fejlfindingsliste for software, der fryser, eller kameraer, der ikke reagerer, er:

Får du meddelelsen “ingen dongle eller intet kamera fundet”, skal du gå videre til næste trin ved at klikke på Klik her på

 

1. USB-kablet skal være af høj kvalitet og så kort som muligt, ikke mere end 2 meter. Problemer med USB-kabler kan med tiden vise sig som sorte billeder, kameraer, der ikke reagerer, eller andre ting, der ikke ved første øjekast ligner problemer med USB-kabler. Prøv et andet kort kabel af god kvalitet.

2. Tilslut ikke kameraet via en ekstern USB-hub.

3. Nogle computeres indbyggede USB-porte fungerer via en intern USB-hub. Ofte, men ikke altid, bruger portene på forsiden en intern USB-hub. Prøv en anden port.

4. Nogle nye computere forsøger at spare strøm ved at styre strømmen, og hvis man slukker for en USB-port, kan det medføre, at den tilsluttede hardware ikke fungerer korrekt. Se afsnittet ‘Løs et irriterende Windows USB-strømproblem’ om, hvordan du undgår dette.

5. Undgå omhyggeligt at blive udsat for statisk elektricitet. Statisk udladning kan få kameraet til at fryse eller fungere dårligt.

6. Deaktiver internetforbindelsen. DeltaPix InSight kan søge efter softwareopdateringer, men din virksomheds sikkerhed kan blokere dette og få softwaren til at “hænge”. Som en test skal du deaktivere internetforbindelsen på computeren (deaktiver trådløs eller fjern kablet). Internetforbindelsen kan også deaktiveres i InSight-softwaren.

7. Softwaren kører ikke på en “gæste”-konto – undgå dette.

8.Kameraets USB-stik kan blive “løst” og ustabilt med tiden, især på systemer med hyppige kabeltilslutninger og -frakoblinger.

9. Hvis kameraet er et USB3-kamera, skal du prøve det på en USB2-port.

10. Er kameraet et InvenioIII-kamera, som f.eks. Invenio 5SIII eller Invenio 6EIII? Tjek så, at den grønne LED IKKE blinker.

11. Tjek kommunikationen til eksterne enheder. For seriel COM-port-kommunikation er driverversionen vigtig

Vi har brug for kameraets serienummer og softwareversion. De minimumsoplysninger, vi skal bruge for at yde support, er en kort beskrivelse af problemet, serienummeret på dit kamera, den version af ‘DeltaPix’ InSight, du bruger, og serienummeret på din (valgfri) dongle. Uden disse oplysninger er det meget vanskeligt at yde support.

Jeg har prøvet alt, men det hjalp ikke. Klik her